Στις 21 Οκτωβρίου 2021 εμείς οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄Τάξης, επισκεφθήκαμε τον Δήμαρχο Χίου κ. Σταμάτη Κάρμαντζη μαζί με τη Διευθύντρια κ. Μαρία Κέρογλου και την εκπαιδευτικό κ. Όλγα Καστανά.
Είχαμε σκοπό να το κάνουμε γιατί συζητήσαμε σχετικά στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος αλλά και της εκπαίδευσης του Υπεύθυνου Πολίτη του Κόσμου ως σχολείου μέλους του Δικτύου συνδεδεμένων σχολείων ASPnet UNESCO που είμαστε . Στον Δήμαρχο, ακούσαμε για τη δουλειά του στο Δημαρχείο και μιλήσαμε κι εμείς για τη γειτονιά μας και το σχολείο μας. Ζητήσαμε πάρκα, παιδική χαρά, ασφαλή πεζοδρόμια. Μάλιστα, καταθέσαμε κι ένα έγγραφο με τα αιτήματα και τις προτάσεις μαςγια τη βελτίωση της ζωής μας στη γειτονιά του σχολείου μας.
Ο Δήμαρχος μας έδωσε συγχαρητήρια (και στους εκπαιδευτικούς για την πρωτοβουλία αξιοποίησης βιωματικών εργαλείων μάθησης), και υποσχέθηκε ότι ο Δήμος θα ανταποκριθεί σε αυτά που ζητάμε, ενώ, υποσχέθηκε ότι θα επισκεφθεί και ο ίδιος το σχολείο τους σύντομα με σκοπό την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.
Νιώσαμε ότι καταλάβαμε λιγάκι τι σημαίνει να είσαι ενεργός πολίτης, να ενδιαφέρεσαι για τον τόπο και τη ζωή σου , να έχεις προτάσεις και να τις δίνεις εκεί που πρέπει για να ακουστούν. Έτσι θα είμαστε από δω και μπρος!
Στην ενδοσχολική επιμόρφωση , διάρκειας 4 διδακτικών ωρών, που πραγματοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό της Παράλληλης Στήριξης κ. Μαρκέλλα Φραγκομίχαλου και την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης κ. Καλλιόπη Καλαμάκη στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ενημερώθηκαν:
• για τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), για τα σημαντικά πλεονεκτήματα που συνεπάγεται η ένταξη και εκπαίδευση των παιδιών αυτών στα σχολικά πλαίσια της γενικής αγωγής,
• για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτά κατά τη σχολική τους φοίτηση,
• για τις μεθόδους και τους τρόπους εκπαίδευσης των παιδιών αυτών,
• για τη συνεργασία με τους γονείς αυτών των μαθητών.
Η ένταξη των παιδιών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι υπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες των εκπαιδευτικών των γενικών τάξεων όλων των ειδικοτήτων υστερούν για την ουσιαστική συμπερίληψη αυτών των μαθητών και αποτελούν μια πρόκληση καθώς καλούνται να προσδιορίσουν τους διακριτούς ρόλους τους, όσον αφορά στην ένταξη των παιδιών με ΔΑΦ, αλλά και τα σημεία σύγκλισης και συνεργασίας όλων όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών αυτών.
Με αφορμή τα παραπάνω οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν και επιμορφώθηκαν για τους ρόλους και τις αρμοδιότητές τους και επισημάνθηκε ότι κομβικό ρόλο για την επιτυχία της σχολικής ένταξης αυτών των μαθητών διαδραματίζουν η διευθύντρια της σχολικής μονάδας και ο σύλλογος διδασκόντων, ως θεσμικό όργανο, με τη δημιουργία ενός θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα, ανοιχτό στη διαφορετικότητα και υποστηρικτικό για όλους τους μαθητές.
Η κ. Μαρκέλλα Φραγκομίχαλου (όρθια) και η κ. Καλλιόπη Καλαμάκη κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης
17 Νοεμβρίου σήμερα, στο χώρο της ταξης μας, μιλήσαμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου . Είδαμε βίντεο και ακούσαμε τραγούδια σχετικά. Στο τέλος, όλα τα παιδιά βοήθησαν στην σύνθεση του συνθήματος Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία και έφτιαξαν τις δικές τους κάρτες με το Πολυτεχνείο.
Ενδοσχολική επιμόρφωση διάρκειας 4 διδακτικών ωρών με βιωματικό εργαστήριο από τον Σχολικό Νοσηλευτή κ. Ευάγγελο Τσιότσια στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας
Στα πλαίσια της πρώτης θεματικής των εργαστηρίων δεξιοτήτων “γνωρίζω το σώμα μου”, εργαστήκαμε στην τάξη , μετρηθήκαμε, είδαμε τις αναλογίες του ανθρώπινου σώματος με την βοήθεια του “Βιτρούβιου ανθρώπου” ,του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και κάναμε κατασκευές με ύφασμα.
rpt
Ακόμα γράψαμε και ένα παραμύθι ,βασισμένο στην “Δόνα τερηδόνα” του Ευγένιου Τριβιζά
Γιατί σε μια στιγμή θυμού μπορεί να κάνω κάτι για το οποίο να μετανιώσω αργότερα. Είναι απόλυτα φυσικό να θυμώσω κάποιες φορές, αλλά είναι καλύτερα να κάνω τον θυμό μου δημιουργικό, να του δώσω κίνηση….αντί να τον εκτονώσω απέναντι σε κάποιον άλλον η να τον στρέψω εσωτερικά κατά του εαυτού μου.. ..
“Το να κρατάς θυμό είναι σαν να αρπάζεις ένα αναμμένο κάρβουνο για να το πετάξεις σε κάποιον. Αυτός που καίγεσαι είσαι εσύ”
Βούδας
Δεν έχει καμία σημασία την ώρα του θυμού να νιώσω αδικημένος γιατί στην ουσία το άτομο που με θύμωσε κατά κάποιον τρόπο καθρεφτίζει ένα κομμάτι του εαυτού μου που χρειάζεται βελτίωση…
“Ο καθένας μπορεί να θυμώσει, είναι εύκολο. Αλλά να θυμώσει με τον σωστό άνθρωπο, στον σωστό βαθμό, για τον σωστό λόγο, τη σωστή στιγμή και με τον σωστό τρόπο, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο”
Αριστοτέλης
(Διαχείριση σύγκρουσης, διαχείριση θυμού, συναισθήματα)-(παραμύθι: Ο γίγαντας και ο νάνος)- Νοέμβριος με την Β’ τάξη
Στο σημερινό μάθημα των αγγλικών με τη Β’ τάξη, θυμηθήκαμε πώς λέμε το όνομά μας, την ηλικία μας και αφού μιλήσαμε για ορισμένα φαγητά και πώς λέγονται στα αγγλικά, φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο αυτο-παρουσίασης. Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει ο καθένας τον εαυτό του, γράφει το όνομά του, την ηλικία του και τι του αρέσει να τρώει.
Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι μέσα από μια παιγνιώδη ενασχόληση με την τέχνη και την αγγλική γλώσσα να χτιστεί και να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση των μαθητών και να εδραιωθεί η γνώση και η αποδοχή του «άλλου», του διαφορετικού, μέσα στην ομάδα της τάξης, ώστε να εξομαλυνθούν ταυτόχρονα και οι όποιες αντιπαραθέσεις τυχόν υπάρχουν. Το βιβλίο αυτό αναρτήθηκε στον πίνακα της τάξης.