Αρχείο | Ιανουάριος 2025

30 Ιανουαρίου Τριών Ιεραρχών

Τιμήσαμε στην εκκλησία τους 3 Ιεράρχες. Ο πάτερ μας μίλησε για τον καθένα ξεχωριστά και γιατί είναι προστάτες των γραμμάτων,των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια μιλήσαμε και στο σχολείο κάνοντας κατασκευές.

Πρώτη συνάντηση στο πρόγραμμα Οδυσσέας

Στα πλαίσια του προγράμματος “ΟΔΥΣΣΕΑΣ” 2025, η Ε’ τάξη, πραγματοποίησε σήμερα την 1η τηλεδιάσκεψη γνωριμίας  με την Ε’τάξη του 3ου Δημοτικού Αγίου Δημητρίου Αθηνών με την κ.Σταυρούλα Ζέτη.

Μετα από κάποιες αρχικές δυσκολίες, συναντήσαμε τους φίλους μας απ’ την Αθήνα που μας παρουσίασαν και μας μίλησαν για τα αξιοθέατα της Αττικής, για τη ζωή τους στον Άγιο Δημήτριο, τα αγαπημένα τους χόμπι και το πολύ όμορφο σχολείο τους.

Εμείς με την σειρά μας παρουσιάσαμε τον εαυτό μας , τους ξεναγήσαμε στα αξιοθέατα της Χίου και τα προιόντα μας αλλά και τις όμορφες παραλίες μας. Μιλήσαμε για το σχολείο μας και τις δραστηριότητες μας.

Ανυπομονούμε για την επόμενη συνάντηση!!

Η ψηφιακή εφημερίδα της Στ’ τάξης

Η Στ΄ του σχολείου μας δημιούργησε και δημοσίευσε το πρώτο τεύχος της ψηφιακής τους εφημερίδας, όπου μας παρουσιάζουν τις δράσεις τους και τις επισκέψεις τους μέχρι τα Χριστούγεννα.

“Κριτική σκέψη στο σχολείο: Ψυχολογία, μύθοι και εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική πρακτική”

Μια πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών παρακολουθήσαμε σήμερα από την Π.Δ.Ε. Βορείου Αιγαίου με το παραπάνω θέμα και εισηγητή τον εκπαιδευτικό ψυχολόγο Δρ Άγγελο Ροδαφηνό. Το κύριο ζήτημα που διερευνήθηκε ήταν η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης σε παιδιά και μεγάλους με βάση την επιστημονική τεκμηρίωση και στόχος η αποφυγή υιοθέτησης παραπλανητικών απόψεων και θέσεων στις οποίες μας οδηγεί η τάση μας να πιστεύουμε ό,τι ικανοποιεί παγιωμένες σκέψεις και θεωρίες μας. Πριν αποδεχτούμε λοιπόν οτιδήποτε μας παρουσιάσουν ως αποτέλεσμα δήθεν έρευνας, θεωρίες συνομωσίας , διαφημίσεις, ειδήσεις κτλ οφείλουμε να διερευνούμε αποδείξεις με έγκυρα και διαπιστευμένα μέσα. Αυτή είναι μια διαδικασία που ξεκινά από την παιδική ηλικία και καλλιεργείται σε όλη την διάρκεια της ζωής μας.

Μπορούμε να βρούμε υλικό του Δρ Ροδαφηνού εδώ

Για εκπαιδευτικούς και μαθητές, υλικό και συζητήσεις https://www.kialo-edu.com/

Special olympics Στ’ τάξη

Σήμερα 23 Ιανουαρίου 2025 συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα βιβλιοθήκης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Χίου, τα παιδιά της ΣΤ τάξης μαζί με την καθ. Φυσικής Αγωγής κα. Καλογρά Ευαγγελία, προκειμένου να κατασκευάσουμε μια ολυμπιακή δάδα για τους χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες 2025 των Special Olympics.

Με απλά υλικά όπως κομμάτι από ένα σκουπόξυλο, μια βάση από ένα παλιό κηροπήγιο, χαρτόνι, σχοινί, πλαστελίνη, κόλλα, και πολύ μεράκι δημιούργησαμε μια απλή δάδα.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στην ελληνική αποστολή των SpecialOlympics στους χειμερινούς αγώνες !

“Μεγαλώνω και αλλάζω! Τι μου συμβαίνει;

Στα πλαίσια των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, Σχολικής Διαμεσολάβησης, Ενεργούς Πολιτειότητας και Πρόληψης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού που κάποιες φορές έχει σεξιστική βάση, την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου τα παιδιά της Στ παρακολούθησαν από την μαία κ Χρυσοβαλάντω Ζαμπάτη μια δίωρη εξαιρετική εισήγηση-συζήτηση με το παραπάνω θέμα. Η κ. Ζαμπάτη με ήρεμο τρόπο και προσαρμόζοντας τα επιστημονικά δεδομένα στην αντιληπτική ηλικία των παιδιών, παρουσίασε τις αλλαγές που γίνονται στο σώμα αγοριών και κοριτσιών, εσωτερικά και εξωτερικά ,μπαίνοντας στην εφηβεία, αλλά και τις ψυχολογικές διαστάσεις αυτών των αλλαγών. Κέρδισε την απόλυτη αφοσίωση των παιδιών και συζήτησε μαζί τους τις απορίες τους. Μακάρι να είχαμε τακτικότερα τέτοιες συναντήσεις με εξειδικευμένο προσωπικό, όπως η κ. Ζαμπάτη, ώστε τα παιδιά μας να μάθαιναν και να προετοιμάζονταν με τρόπο σωστό για την είσοδό τους στην εφηβεία.

Η κ. Ζαμπάτη μας επισκέφθηκε στα πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος του Γενικού Σκυλίτσειου Νοσοκομείου “Ανάπτυξη-υλοποίηση από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας σε Εθνικό Επίπεδο για το σχολικό έτος 2024-2025”