Αρχείο | Μάιος 2024

Ατομικά lapbook για το Οικοσύστημα κ.ά. Μελέτη Δ’ Ενότητα 3

Στην 3η Ενότητα της Μελέτης της Δ’ τάξης ασχοληθήκαμε με το φυσικό περιβάλλον και την προστασία του* μια πολύ ενδιαφέρουσα ενότητα και πολύ σημαντική, αφού αγκαλιάζει και υπογραμμίζει εκτός από τη σοφία με την οποία είναι πλασμένη η φύση, και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει εξαιτίας τού ανθρώπινου παράγοντα.

Το lapbook = διαδραστικό τετράδιο* στη δική μας περίπτωση καπάκι από χάρτινο κουτί), που φτιάξαμε με τα παιδιά, αφορά τα τέσσερα πρώτα κεφάλαια της ενότητας. Κάθε φορά που ολοκληρώναμε μια θεματική, εργαζόμασταν σε ένα φυλλάδιο εργασίας (π.χ. κολάζ, συμπλήρωση κενών, ζωγραφική κ.ά.) με σκοπό τον έλεγχο της νέας γνώσης και πάνω από όλα τη διασκέδαση μέσα από τη μάθηση!

Στο παρακάτω βιντεάκι μπορείτε να παρακολουθήσετε την πορεία των μαθημάτων μέχρι την ολοκλήρωση του ατομικού lapbook καθώς και το περιεχόμενο αυτού!

Παράσταση Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια παράσταση της εθνικής λυρικής σκηνής “Σιωπή ο βασιλιάς ακούει”

Μια φορά κι έναν καιρό…

…Ο βασιλιάς της μουσικής δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος, όποιο μουσικό κομμάτι κι αν του παρουσιάζει ο μουσικός της αυλής του. Τον μουσικό από την απελπισία του έρχεται να βγάλει η Μούσα, που βρίσκει με τη σειρά της μια ευκαιρία να «ξαναμπεί στη δουλειά» από την οποία είχε αποκοπεί μετά τις ένδοξες εποχές του Σούμπερτ, του Μότσαρτ και του Μπαχ.

Η Μούσα επιστρατεύει τις επτά νότες ως συμμάχους και εμπνέει στον μουσικό ένα υπέροχο έργο. Ούτε κι αυτό, όμως, αφήνει ικανοποιημένο τον βασιλιά! Είναι καιρός, λοιπόν, τη λύση να δώσει (όπως πάντα!) η φαντασία…

Υπέροχη η παράσταση και η εμπειρία!!!

Στην συνέχεια περιηγηθήκαμε στο κάστρο της Χίου όπου φτάσαμε στα λουτρά και είδαμε την έκθεση εικαστικών που υπάρχει εκεί.

Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Ομαλή μετάβαση!!! Σήμερα το “λεωφορείο” με τους μαθητές του νηπιαγωγείου ήρθε στην Ά Δημοτικού. Κάθισαν μαζί με τα πρωτάκια μας, τους περιγράψαμε τι κάνουμε στο “μεγάλο” σχολείο, μας διάβασαν ένα δικό τους παραμύθι και παίξαμε όλοι μαζί στο χαλί της τάξης μας!!! Νομίζω θα έρθουν με χαρά τον Σεπτέμβρη στην Ά Δημοτικού 😉♥️

Αγώνες στίβου Δημοτικών Σχολείων Ν. Χίου

Την Τρίτη 28 Μαΐου διοργανώθηκαν από το ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Χίου -Σάμου και την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Χίου, οι αγώνες στίβου Δημοτικών Σχολείων.

Το σχολείο μας πήρε μέρος και σημείωσε αρκετές επιτυχίες

Η Ροδούλα Παλαιολόγου διάβασε τον όρκο ώστε να ξεκινήσουν οι αγώνες

Συγχαρητήρια στα παιδιά της Ε’ και Στ’ τάξης, που πήραν μέρος στους αγώνες!

Ροδόύλα Παλαιολόγου: πρώτη θέση στο Άλμα σε μήκος

Κωνσταντίνος Τουρλής: πρώτη θέση στο howler Throw (0,13kg)

Μανώλης Πασβάντης: 4ος στο αγώνισμα των 1000 μέτρων

Μπράβο σε όλα τα παιδιά που πήραν μέρος και στην Γυμνάστρια μας κ. Λίτσα Καλογρά

“Genders travelling in time”

e-Twinning project 2023-2024

       Το e-Twinning είναι μια μεγάλη εκπαιδευτική πλατφόρμα για εκπαιδευτικούς και παιδιά που θέλουν να συνεργαστούν πάνω σε ορισμένα θέματα.

     Στο eTwinning, οι εκπαιδευτικοί διοργανώνουν και διεξάγουν επιτόπιες και διαδικτυακές δραστηριότητες με τους μαθητές τους σε συνεργασία με συναδέλφους από χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+. Συμμετέχουν σε συνεργατικά έργα με την υποστήριξη του περιβάλλοντος TwinSpace. Οι εθνικοί οργανισμοί υποστήριξης είναι αρμόδιοι για την επικύρωση της εγγραφής των χρηστών που επιθυμούν να γίνουν μέλη του eTwinning, διατηρώντας έτσι την πλατφόρμα ασφαλή, παρέχοντας υποστήριξη και καθοδήγηση και αναγνωρίζοντας το έργο των εκπαιδευτικών με εθνικά και ευρωπαϊκά σήματα ποιότητας

Σχετικά με το πρότζεκτ μας :«Genders travelling in time”2023-2024

 Founder: 4th Primary school of Chios,

Co-founder Scoala Gimnaziala nr 13, Timisoara Romania

Φέτος δημιουργήσαμε το έργο «Genders travelling in time” το οποίο εγκρίθηκε από τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης και θα ασχοληθούμε με τα στερεότυπα που ακολουθούν τα δύο φύλα από την αρχαιότητα ως σήμερα και πώς επηρεάζουν τη ζωή και τις αποφάσεις μας. Για παράδειγμα : υπάρχουν ανδρικές και γυναικείες δουλειές στο σπίτι, στο επάγγελμα; Βασικός μας στόχος είναι να αφομοιωθεί από τα παιδιά η έννοια της ισότητας των φύλων.

Σύντομη περιγραφή

Θα αναζητήσουμε στερεότυπα φύλου όπως παρουσιάζονται στη γλώσσα, την τέχνη, τα παραμύθια, τον Τύπο, τη διαφήμιση, τα συμβατικά και ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα επαγγέλματα και την καθημερινή ζωή και πώς επηρεάζουν τις αποφάσεις και την επιλογή του ρόλου μας στη ζωή. Για να επιτευχθεί αυτό, όλοι οι συνεργάτες θα συνεργαστούν σε ψηφιακές συνεργατικές πλατφόρμες, θα δημιουργήσουμε κοινά προϊόντα όπως αφίσες, βίντεο, δημιουργία κώδικα qr, θα συνθέσουμε τραγούδια και θα καταλήξουμε να δημιουργούμε ψηφιακά συνεργατικά βιβλία. Στην όλη διαδικασία θα εμπλέξουμε ειδικούς φορείς, όπως ψυχολόγους και φυσικά τους γονείς.

Επιμέρους στόχοι:

• Καλλιέργεια προφορικού λόγου και ενεργητική ακρόαση

• Τεχνικές Ενίσχυσης της Φαντασίας (αλλαγή ρόλων σε μύθους, σενάριο για ταινία μικρού μήκους, στίχοι τραγουδιών, κ.λπ.)

• Καλλιέργεια κριτικής σκέψης για να κατανοήσουμε τι είναι τα στερεότυπα και πώς μας επηρεάζουν

• Ανάπτυξη δεξιοτήτων καλλιτεχνικής έκφρασης: Εικαστική καλλιτεχνική έκφραση των ιστοριών – Μετατροπή σε πεζό ή έμμετρο κείμενο – Δραματοποίηση και πλαστική απόδοση των ιστοριών

• Καλλιέργεια δεξιοτήτων στη χρήση ψηφιακών εργαλείων

• Μάθετε πώς να μαθαίνετε: έρευνα και καταγραφή σε πολιτιστικά και επιστημονικά πεδία – συνεντεύξεις με επαγγελματίες

• Κινητοποίηση και συμμετοχή ολόκληρης της σχολικής κοινότητας -μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, φορέων- στη συλλογή και έρευνα υλικού

• ανάπτυξη κοινωνικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων

• καλλιέργεια ενσυναίσθησης και διαχείρισης συναισθημάτων

• Υιοθέτηση υγιών σχέσεων μεταξύ των φύλων σπάζοντας τα όρια των στερεοτύπων

Εργασίες που περιμένουμε να κάνουμε για το τέλος:

1. Σύνταξη διαφημιστικού μηνύματος ισότητας των φύλων

2. Δημιουργία σύντομων βίντεο

3. Δημιουργία αφίσας

5. Σύνθεση  στίχων  και μουσικής από κοινού για ένα κοινό τραγούδι

6. Δημιουργία qr code για όλες τις εργασίες

7. Δημοσίευση qr code σε όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία αλλά και σε κεντρικά σημεία των πόλεων μας (διάχυση)• Ανάδυση διαφόρων δεξιοτήτων: λεξιλόγιο, ξένες γλώσσες, επικοινωνία και εξωστρέφεια, καλλιέργεια σωστής διαδικτυακής συμπεριφοράς, κατάρριψη στερεότυπων φύλων, καλλιέργεια διερευνητικού πνεύματος

8. Ανάδειξη του προγράμματος ως καλής και καινοτόμου πρακτικής στην έρευνα και εμβάθυνση στην αλήθεια

9. Δημοσίευση του προγράμματος στο Twinspace , στις ιστοσελίδες των σχολείων

Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε όλη την διαδικασία του προγράμματός μας

https://padlet.com/4dimchi/break-barriers-build-equality-vnb0gryk3ywdfmgz

Ημερήσια εκδρομή στο Λιθί

Τα παιδάκια μας ,χάρηκαν τον ηλιο,τη φυση και τα παιχνίδια στην άμμο !!!⛱️

Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά να ξαναπάμε!!!🏊‍♂️🚣🐠🏖☀️

Ο σχολικός μας κήπος

Και φέτος η κ Πόπη Καλαμάκη ασχολήθηκε με το πρόγραμμα του σχολικού μας κήπου με την συμμετοχή όλων των παιδιών του σχολείου! Την ευχαριστούμε πολύ!

Ενδοσχολική επιμόρφωση “Εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη και η αξιοποίηση της στην παιδαγωγική και διοικητική λειτουργία”

Ευχαριστούμε πολύ τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης κ. Σταμάτη Βούλγαρη που μας αφιέρωσε χρόνο για να μας παρουσιάσει και να μας μιλήσει σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και πώς αξιοποιείται στην παιδαγωγική και διοικητική λειτουργία . Την ενδοσχολική επιμόρφωση παρακολούθησαν μαζί με τους εκπαιδευτικούς και μαθητές της Στ΄ τάξης.

Επίσκεψη στο Μουσικό Γυμνάσιο Στ’ τάξη

Την Τετάρτη 21 Μαιου, επισκεφθήκαμε το Μουσικό Γυμνάσιο Χίου, στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο μια και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε μπροστά!

Ευχαριστούμε τους καθηγητές και τον διευθυντή του μουσικού γυμνασίου που μας υποδέχθηκαν, μας εξήγησαν τα πάντα και μας ξενάγησαν στο χώρο του υπέροχου αυτού Σχολείου.

Δραστηριότητες για τα φυτά του τόπου μας Μελέτη Γ’ τάξη _Ενότητα 4

Η 4η ενότητα της Μελέτης της Γ’ τάξης είναι αφιερωμένη στα φυτά και τα ζώα της Ελλάδας! Στο παρακάτω βιντεάκι μπορείτε να παρακολουθήσετε ορισμένες από τις δραστηριότητες των παιδιών αναφορικά με τα φυτά του τόπου μας!