Στο πλαίσιο των μαθημάτων της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε’ τάξης, ασχοληθήκαμε με την κλιματική αλλαγή.
Μιλήσαμε για την αλλαγή της θερμοκρασίας τα τελευταία χρόνια και για τις ανθρώπινες δραστηριότητες που εντείνουν το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής. Εστιάσαμε στο φυσικό φαινόμενο του θερμοκηπίου, στα θερμοκηπικά αέρια, που αυξάνονται συνεχώς, καθώς και στις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, τη ζωή και την οικονομία.
Παρακάτω παρουσιάζεται η ομαδική εργασία των παιδιών.
Σήμερα με τις Γ’ και Δ’ τάξεις του σχολείου μας φτιάξαμε την Κυρα-Σαρακοστή με ζυμάρι! Με την Ε’ φτιάξαμε την Κυρα-Σαρακοστή από χαρτί!
Μάθαμε πολλά για το έθιμο: τι ήταν η Κυρα-Σαρακοστή, πού χρησίμευε, ποια ήταν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και τι συμβολίζουν, πώς την έφτιαχναν “οι παλιοί” και κάθε πότε κόβουμε ένα από τα ποδαράκια της!
*Η “κυρα-Σαρακοστή” συνδέθηκε με τα εξής μαθήματα:
Γ’ τάξη: Μελέτη, Ενότητα 4, Κεφάλαιο 1ο (μιλήσαμε για τα τρόφιμα και φυσικά για το σιτάρι και το αλεύρι, που αποτέλεσε βασικό υλικό της συνταγής μας),
Δ’ τάξη: Μελέτη, Ενότητα 2, Κεφάλαιο 2ο (θυμηθήκαμε όσα έχουμε πει για την παράδοση και όσα έχουν “φτάσει” σε εμάς από τα παλιά) και
Η δεύτερη διαδικτυακή μας συνάντηση με το 174ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, έγινε και τα παιδιά ανάλυσαν τα αποτελέσματα που συγκέντρωσαν μέσα από ένα παντλετ που αφορούσε τα βίαια παιχνίδια, τα προσωπικά μας δεδομένα και την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Μοιράστηκαν και αντάλλαξαν προσωπικές εμπειρίες και κατάλαβαν πόσο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε στο διαδίκτυο. Παίξαμε διάφορα κουίζ για να δούμε τις γνώσεις μας και τέλος με τη βοήθεια του “τροχού της τύχης” μοιράσαμε τις ενότητες που θα επεξεργαστεί καθεμία από τις τρεις ομάδες μας.
Η ερευνητική ομάδα του ΤΝουΣΣΝουΣ στα πλαίσια της Εβδομάδας Ενημέρωσης για τον Εγκέφαλο, επισκέφθηκε τη Χίο και οργάνωσε μια διαδραστική έκθεση στο Ομήρειο.
Εμείς λοιπόν την επισκεφθήκαμε(Δ’ Ε’ και Στ’)
και ζήσαμε ένα γνωσιακό ταξίδι, ανακαλύψαμε κρυφές πτυχές του νου μας μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες!
Κάναμε παιχνίδια και κατασκευές και παρατηρήσαμε πώς η πληροφορία που παίρνουμε από το περιβάλλον μας, μέσω των αισθήσεων, μας δημιουργεί μία πολυαισθητηριακή εμπειρία και ανακαλύψουμε, με έκπληξη, πώς μπορούν οι αισθήσεις μας να μας ξεγελάσουν.
Μελέτη Γ’ τάξη – Ενότητα 3 – 1ο μέρος από 4 Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Άννα Κογιάμη
Η τρίτη ενότητα της Μελέτης της Γ’ τάξης αναφέρεται στα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας και προσφέρεται για πραγματοποίηση έρευνας! Οι μικροί ερευνητές και οι μικρές ερευνήτριες του σχολείου μας ενθουσιάστηκαν πολύ με την ιδέα κι έτσι πραγματοποιήσαμε έρευνα με θέμα “Είμαστε ευχαριστημένοι/ες από τη συγκοινωνία στον τόπο μας;”. Αρχικά μικροί και μεγάλοι απάντησαν στο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που δημιουργήσαμε. Εμείς στη συνέχεια μελετήσαμε πολύ καλά τις απαντήσεις και τα αποτελέσματα της έρευνας και τέλος, βγάλαμε συμπεράσματα! Τα παιδιά τα πήγαν εξαιρετικά και ανταπεξήλθαν άψογα στις απαιτήσεις μιας έρευνας! Στο παρακάτω βιντεάκι “ντυθήκαμε” εισηγητές/τριες σε συνέδριο και παρουσιάσαμε τα συμπεράσματα της έρευνάς μας!
Lapbook με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας από τα τριτάκια μας! Τα παιδιά κλήθηκαν να κολλήσουν διάφορα σήματα οδικής κυκλοφορίας, που συναντούν καθημερινά στον δρόμο, στις 4 κατηγορίες!
Αφού παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι για τη σωστή οδική συμπεριφορά & ασφάλεια και ζωγραφίσαμε διάφορα σήματα που συναντούμε στους δρόμους, δημιουργήσαμε μια μακέτα Κυκλοφοριακής Αγωγής και γλιστρήσαμε στους δρόμους με τα αμαξάκια μας!
Ιδιαίτερη προσθήκη στη μακέτα αποτελεί και το εντυπωσιακό τούνελ με τα διόδια, το οποίο εμπνεύστηκαν και έφτιαξαν παιδιά στο ολοήμερο!
Μα πόσο εκπληκτικά είναι η φαντασία και το μεράκι των παιδιών!
*Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά που αφιέρωσαν χρόνο και έφτιαξαν τα κτίρια της μακέτας (σχολείο, κατάστημα χαλιών, νοσοκομείο, καφετέρια και ξενοδοχείο) στο σπίτι τους!
Μελέτη Γ’ τάξη – Ενότητα 3 – ο μέρος από 4 & Εργαστήριο Δεξιοτήτων Δ’ τάξη:
Τον Ιανουάριο, επισκέφθηκε το σχολείο μας αστυνομικός της τροχαίας και συζήτησε με τις Γ’ & Δ’ τάξεις του σχολείου μας για θέματα οδικής συμπεριφοράς κι ασφάλειας, στο πλαίσιο των μαθημάτων της Μελέτης και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αντίστοιχα!
Ευχαριστούμε το σύλλογο γονέων που μας ομόρφυνε τη μέρα! Μας πρόσφεραν το παραδοσιακό σουβλάκι , χορέψαμε γελάσαμε και βάλαμε και λίγο τα αποκριάτικα μας.
Ευχαριστούμε πολύ και τους μπαμπάδες του σχολείου μας που ήρθαν και βοήθησαν όπως κάθε χρόνο!
Στην τάξη μας λειτούργησε τις τελευταίες ημέρες ένα Λαογραφικό Μουσείο!Τα παιδιά της Β, είχαν φέρει παλιά αντικείμενα, τα οποία εκθέσαμε και θαυμάσαμε!Το υπέροχο αυτό μουσείο είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν διαδοχικά όλες οι τάξεις του σχολείου μας. Ευχαριστώ θερμά τις οικογένειες των μαθητών/τριών μου για τα σπάνια αντικείμενα που μας διέθεσαν!!!