Αρχείο | Μάιος 2022

Δ τάξη, 4η Δεξιότητα , θέμα:” Σχεδιάζουμε ένα ρομπότ”

Υπεύθυνη δασκάλα: Όλγα Καστανά

Διαβάστε το Σχέδιο Δράσης στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://4dim-chiou.chi.sch.gr/wp-content/uploads/2022/05/4η-ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ-ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ-ΕΝΑ-ΡΟΜΠΟΤ.docx

Γ τάξη, 4η Δεξιότητα, θέμα:” …και καπετάνιο Χιώτη”

Υπεύθυνη δασκάλα: Λίτσα Καλογρά

Διαβάστε το Σχέδιο Δράσης εδώ:

http://4dim-chiou.chi.sch.gr/wp-content/uploads/2022/05/4.ΦόρμαΔεξιοτήτωνΚΑΙ-ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ-ΧΙΩΤΗ.docx

Παρακολουθήστε την δουλειά της τάξης και της κ. Καλογρά πατώντας τον σύνδεσμο για να ανοίξει το padlet:https://padlet.com/ekalogra/21a086hyte94dl6x?fbclid=IwAR3QcxAP5iryExtAvdmI5gJbpZm3FOfBAjiQMwojvPnggNzNZSeHrNaAGrQ

Γ τάξη, 2η Δεξιότητα,θέμα:”Όταν χαράζει στο Αιγαίο”

υπεύθυνη δασκάλα: Λίτσα Καλογρά

Διαβάστε Σχέδιο Δράσης του προγράμματος εδώ:

http://4dim-chiou.chi.sch.gr/wp-content/uploads/2022/05/2η-Δεξιότητα-Όταν-χαράζει-στο-αιγαίο.docx

Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε όλη τη δουλειά του προγράμματος στο padlet

Σχολική διαμεσολάβηση-Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Δικαιώματα-Υποχρεώσεις-Βασικά βήματα προετοιμασίας

υπεύθυνοι: όλοι οι εκπαιδευτικοί

Για να προχωρήσει μια σχολική κοινότητα στην υιοθέτηση του προγράμματος της Σχολικής Διαμεσολάβησης, θα πρέπει να γίνει πριν,συστηματική δουλειά με συμφωνία όλων, πάνω στη διαχείριση συναισθημάτων, την ενσυναίσθηση, την δημιουργική έκφραση στην τέχνη και στο λόγο, τις διαπολιτισμικές αξίες, τον σχολικό εκφοβισμό, την έμφυλη βία και τον ρατσισμό κτλ.

Όλα τα παραπάνω πρέπει να διαποτίζουν κάθε ώρα διδασκαλίας και κάθε δραστηριότητα της σχολικής κοινότητας και να μην περιορίζονται στα πλαίσια μιας διδακτικής ώρας σε κάποιο συγκεκριμένο μάθημα ή πρόγραμμα: πρόκειται για τη ενστέρνιση και την ουσιαστική διαδικασία αφομοίωσης της κουλτούρας του σχολείου και της φιλοσοφίας του, που αφορά και την συμπεριφορά των γονέων.

Έτσι,στο σχολείο, από τα προηγούμενα χρόνια δίνεται μεγάλη σημασία στην από κοινού καθιέρωση κανόνων που ορίζουν δικαιώματα και υποχρεώσεις και ενισχύουν την πίστη σε κοινωνικές και συναισθηματικές αξίες αλλά και στην άσκηση ελεύθερης έκφρασης, πάντα μέσα στα πλαίσια των κανόνων και της ευγένειας. Καλλιεργούνται τεχνικές διαλόγου και ενεργητικής ακρόασης. Γίνονται κοινές δράσεις που ωθούν τα μέλη να εξασκήσουν τις αξίες του σχολείου και τα θεμιτά πρότυπα συμπεριφοράς μέσα από την συνεύρεση διαφορετικών προσωπικοτήτων που πρέπει να συνεργαστούν. Υλοποιούνται εκδηλώσεις για το ασφελές διαδίκτυο και τον σχολικό εκφοβισμό και ειδικοί επιστήμονες μας επισκέπτονται και μας μιλούν.

Με αυτήν την προετοιμασία ως βάση, ξεκινήσαμε και υλοποιήσαμε με μεγάλη επιτυχία το πρόγραμμα της Σχολικής Διαμεσολάβησης: τα μέλη της σχολικής κοινότητας ήταν ήδη στο “δρόμο”. πεζοπορούσαν δουλεύοντας αξίες και συναισθήματα και τεχνικές. Μπορούσαν να εκλέξουν πια μια Επιτροπή Σχολικής Διαμεσολάβησης απαρτιζόμενη από μαθητές και να δεχτούν να δουλέψουν μαζί της σε συνεδρίες όταν προέκυπτε σύγκρουση. Και αυτό έγινε: οι συμφωνίες που έκλειναν τα συγκρουόμενα μέλη με την Επιτροπή ήταν απόλυτα σεβαστές από όλη την κοινότητα και κοινοποιούνταν.Βεβαίως, υπήρχε ανατροφοδότηση από την Επιτροπή που παρακολουθούσε διακριτικά τις εξελίξεις.

Υπήρξαν ελάχιστες ως μηδαμινές αποκλίσεις από την τήρηση των συμφωνημένων. Αυτό εξηγείται και από την παρορμητικότητα κυρίως στην προεφηβική φάση των παιδιών της Στ τάξης, χωρίς όμως να απαλλάσσονται των ευθυνών τους.

Θα πρέπει να τονίσουμε βέβαια πως ενώ το πρόγραμμα της Σχολικής Διαμεσολάβησης θεωρητικά λήγει με το τέλος της σχολικής χρονιάς και μπορεί να συνεχιστεί στην επόμενη, η ¨προετοιμασία” δεν λήγει ποτέ: συνιστά μια διαρκή διαδικασία σε εξέλιξη που συμπεριλαμβάνει και απορροφά κάθε νεοεισερχόμενο μέλος στη σχολική μας κοινότητα, κάθε παιδί, εκπαιδευτικό, γονέα ή βοηθητικό προσωπικό. Οι αξίες του σχολείου, μεταδίδονται από τους παλιούς στους νέους : οι παλιοί θεωρούν αυτονόητο χρέος τους να τις μεταδώσουν και το κάνουν.

Σπουδαίο ρόλο παίζουν πάντα και οι σχέσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους: Ένας Σύλλογος Διδασκόντων, αγαπημένος, δεμένος και με σχέσεις αλληλοβοήθειας και συνεργασίας μεταξύ των μελών του γίνεται το καλό παράδειγμα για τους υπόλοιπους: τα παιδιά “πιάνουν στον αέρα” την ποιότητα των σχέσεων των ανθρώπων γύρω τους.

Είχαμε την τύχη -η οποία καλλιεργήθηκε αμφοτέρως-να λειτουργούν στο ίδιο πνεύμα τόσο μεταξύ τους όσο και με μας-και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων: πραγματικά είναι δώρο μεγάλο για ένα σχολείο να μπορεί να συνεργαστεί και να επικοινωνήσει σωστά και εγκάρδια με ένα Σύλλογο Γονέων που αντιλαμβάνεται τη νομοθεσία και τους περιορισμούς αλλά και την καθημερινότητα και την προσφορά των εκπαιδευτικών και κυρίως θέλει να βοηθήσει διακριτικά και χωρίς κακοήθη κριτική και παντογνωστική παρέμβαση.

Τα σχολεία δουλεύουν κυρίως με “ψυχή ” και “καρδιά”. Αν τα καλλιεργήσουμε θετικά αυτά, μετά εύκολα ” κάθονται” επάνω οι νόμοι και οι υποχρεώσεις. Χωρίς θετικό κλίμα όμως, η “μηχανή” του σχολικού κόσμου, δεν δουλεύει.

Παρακάτω, θα δείτε ενδεικτικά κάποιους σταθμούς της προετοιμασίας , που όμως είπαμε, δεν σταματά ποτέ.

Γ τάξη: Δικαιώματα και υποχρεώσεις-Εισαγωγικές συζητήσεις για την Σχολική Διαμεσολάβηση

υπεύθυνη δασκάλα Μαρία Κέρογλου

Στα θρησκευτικά ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις μας αλλά γράψαμε και τα παράπονά μας και τι θα θέλαμε και τι πρέπει να διορθώσουμε. Φτιάξαμε αυτό το βιβλίο:

https://read.bookcreator.com/MHoFUVT8pSQ6FRiMHZ4rp475hxH2/6ZFcaRkWT1C9TiILb1VF_A

Β τάξη: κυνήγι θησαυρού για να εξασκήσουμε τον προσανατολισμό

υπεύθυνη δασκάλα : Μαρία Κέρογλου

Στη Μελέτη Περιβάλλοντος, μάθαμε τον προσανατολισμό με τραγούδια και παιχνίδια στην αυλή. Ένα από τα παιχνίδια μας ήταν το κυνήγι θησαυρού με έπαθλο την κρυμμένη γόμα, Όλοι κερδίσαμε γιατί γίναμε άσσοι ! Η κυρία μας διάβαζε οδηγίες και τρέχαμε στην σωστή κατεύθυνση.

Β τάξη, Μαθαίνω να αλληλογραφώ

Υπεύθυνη δασκάλα Μαρία Κέρογλου

Στη Μελέτη Περιβάλλοντος μάθαμε τα πάντα για την τυπική αλληλογραφία. Ερευνήσαμε τα γραμματόσημα, φτιάξαμε δικά μας, μεταποιήσαμε ε΄να κουτί παπουτσιών σε κουτί ΕΛΤΑ , στείλαμε γράμματα μεταξύ μας , ορίσαμε ταχυδρόμο και οδούς στην τάξη!

Πρόγραμμα Οδυσσέας

Φέτος συμμετέχουμε στο προγραμμα Οδυσσέας, που οργανώνει το ΕΔΙΒΕΑ πανεπιστήμιο Κρήτης. Αφορά την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Συμμετέχει η Στ’ τάξη.

Στις 14 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η πρώτη τηλεδιάσκεψη με το 10ο Δημοτικό Κομοτηνής, στο πλαίσιο του προγράμματος.

Ανταλλάξαμε βίντεο γνωριμίας, πληροφορίες για τον τόπο μας και το σχολείο μας. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία και χαρήκαμε που θα συνεργαστούμε με καινούργιους φίλους! Ανυπομονούμε για την συνέχεια όπου θα αναλύσουμε το θέμα: “ασφάλεια στο διαδίκτυο”.

Δεύτερη συνάντηση Οδυσσέας

η δεύτερη τηλεδιάσκεψη με το 10ο Δημοτικό σχολείο Κομοτηνής, πραγματοποιήθηκε 28 Μαρτίου.

Μοιραστήκαμε τα συναισθήματα μας από την πρώτη μας συνάντηση, παρουσιάσαμε τις ιστοσελίδες safer internet και interland, παίξαμε κουίζ σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Στη συνέχεια μοιραστήκαμε σε ομάδες για να επεξεργαστούμε τα τέσσερα υποθέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε :

fake news, προσωπικά δεδομένα, εθισμός, διαδικτυακός εκφοβισμός

Τέλος καταγράψαμε τις απόψεις μας σε ένα padlet.

https://padlet.com/fotisak/10dimkom4odimchios

Καταπληκτική η εμπειρία , ανυπομονούμε για την συνέχεια!!

Τρίτη Συνάντηση

Τετάρτη 11 Mαϊου , ξαναβρήκαμε τους φίλους μας από την Κομοτηνή για να μιλήσουμε για τα αποτελέσματα της έρευνας που κάναμε με τέσσερα ερωτηματολόγια που αφορούσαν διαδικτυακό εκφοβισμό, προσωπικά δεδομένα, fake news και εθισμό στο διαδίκτυο. Καταλήξαμε σε συμπεράσματα και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την τελευταία τηλεδιάσκεψη όπου θα παρουσιάσουμε τις ψηφιακές μας ιστορίες.

.

Ένα πολύ όμορφο ταξίδι, έφτασε στο τέλος του. Ανταλλάξαμε ευχές για το καλοκαίρι, συζητήσαμε για τα οφέλη που αποκομίσαμε και παρουσιάσαμε τις ψηφιακές μας ιστορίες που ολοκληρώνουν την προσπάθεια μας. Ευχαριστούμε το 10ο σχολείο Κομοτηνής για την όμορφη συνεργασία!

Οι ψηφιακές μας ιστορίες:

https://read.bookcreator.com/sYgJB…/chVoZ2sfSESV5VOyUGwNxA

https://read.bookcreator.com/sYgJB…/zRe98-j2Te-o6i9W9q8b6g

https://read.bookcreator.com/sYgJB…/6SgXRSjoT1aPl4hKSbeluQ

https://read.bookcreator.com/sYgJB…/DlHGYNhGT2KHr_gXOyn_-Q;

Εικαστικές δημιουργίες για το Πάσχα

υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: όλες

Οι κατασκευές, που ακονίζουν τις λεπτές κινητικές μας δεξιότητες και δίνουν τόπο έκφρασης στις καλλιτεχνικές μας ανησυχίες, είχαν την τιμητική τους κι αυτό το Πάσχα!

Τα παρακάτω πήλινα ζωγραφιστά αυγουλάκια έγιναν στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων από την Γ τάξη, με την βοήθεια της κ.Λίτσας Καλογρά και δωρίστηκαν στα παιδιά και στους δασκάλους του Εδικού Δημοτικού Σχολείου

Όλες οι δασκάλες έφτιαξαν με τα παιδιά πανέμορφες δημιουργίες

Πολιτιστική κληρονομιά: Β τάξη, επίσκεψη στο Κάστρο της Χίου

υπεύθυνη δασκάλα: Μίτσα Γιαννακουδάκη

Κάναμε μια πολύ όμορφη περιήγηση στο Κάστρο της Χίου.

Είδαμε πολλά, ρωτήσαμε και μάθαμε άλλα τόσα, τα γράψαμε να μην τα ξεχάσουμε, περπατήσαμε στα όμορφα δρομάκια της γειτονιάς του φρουρίου και φανταστήκαμε τη ζωή των ανθρώπων της… άλλοτε και τώρα…

Μας άρεσε πολύ, κι αφού είμαστε χαρούμενοι είπαμε πως…. Ναι!!!Σήμερα το γιορτάσαμε! Απρίλιος με τη Β ταξη❤️🌹🌞