Στο μάθημα που κάναμε σήμερα στα αγγλικά ο φίλος μας το λιοντάρι έκανε πάρτι στη ζούγκλα για τα γενέθλιά του, κάλεσε τους φίλους του, του έφεραν δώρα και του τραγούδησαν το τραγούδι των γενεθλίων. Και επειδή ζηλέψαμε λίγο, αποφασίσαμε να κόψουμε μάσκες με τα ζώα, να τις ζωγραφίσουμε και να δραματοποιήσουμε κατά ομάδες το πάρτι μέσα στην τάξη μας.
Συγχαρητήρια στη Στ’ τάξη και στους μαθητές της Ε’ τάξης που βοήθησαν να γίνει η σημερινή επετειακή γιορτή μια όμορφη ανάμνηση στην ιστορία του σχολείου μας!
Τα ” Πορτραίτα Ηρώων” συγκίνησαν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς με την πρωτοποριακή σκηνοθεσία της δασκάλας τους Άννας Χρυσικοπούλου , την καταπληκτική ερμηνεία των παιδιών και τα σπουδαία μηνύματά τους! Και του χρόνου!
Για την επιμόρφωσή μας αξιοποιήθηκε από την κ Καλαμάκη το υλικό “Δυο σχολεία μια αγκαλιά” που παρατίθεται παραπάνω. Η επιμόρφωση είχε πολύ καλά αποτελέσματα προετοιμασίας και διαχείρισης της δράσης τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς!
Σήμερα στο σχολείο αφιερώσαμε την τελευταία ώρα για να μιλήσουμε με τα παιδιά για τους φίλους μας που έτυχε να γεννηθούν με σύνδρομο Down. Είπαμε για το χρωμόσωμα 47 , για τις ιδιαιτερότητες που φέρνει μαζί του, για την σπουδαιότητα της ενσωμάτωσης των ατόμων με Down στην κοινωνία αλλά κυρίως, για τον δικό μας ρολο της αποδοχής, της ενσυναίσθησης και της συνοδοιπόρευσης μαζί τους. Ο Σύλλογος Γονέων, πάντα συμπαραστάτης με ωραίες ιδέες, κατασκεύασε και προσέφερε στο τέλος, μοναδικές καρτούλες με κίτρινη και μπλε κορδελίτσα, σύμβολο της ημέρας. Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες του Συλλόγου μας!
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας για τις διαφορετικές σημασίες και μορφές της γλώσσας με τους μαθητές της Δ´ τάξης συζητήσαμε για τη νοηματική γλώσσα, μελετήσαμε το αλφάβητό της και επικοινωνήσαμε μέσω αυτής.Τα παιδιά προσπάθησαν να δείξουν το όνομά τους και άλλες λέξεις στη νοηματική, ενώ ταυτόχρονα αποφάσισαν να στείλουν το μήνυμα της ισότητας, της αγάπης και της φιλίας.Τέλος μελετήσαμε το αλφάβητο στη γραφή Μπράιγ και τα παιδιά ψηλαφίζοντας με τα χέρια προσπάθησαν να διαβάσουν ένα κείμενο γραμμένο σε αυτή τη μορφή.Ήταν ένα ξεχωριστό μάθημα για όλους καλλιεργώντας στα παιδιά την ενσυναίσθηση, τη διαφορετικότητα και το σεβασμό στα άτομα με αναπηρίες.
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων των Α΄, Δ΄ και Στ΄ τάξεων (διατροφή-φροντίζω το σώμα μου), επισκέφτηκε το σχολείο μας ο διατροφολόγος Στυλιανός Κάρλος. Αφού μίλησε στα παιδιά για την αξία της υγιεινής διατροφής, ετοίμασε μαζί τους υγιεινά σνακ με παξιμάδι, μπανάνα, μέλι, λίγη σοκολάτα (‘ζαβολιά’ που επιτρέπεται, γιατί ήταν λίγη!) και φιστικοβούτυρο, το οποίο παρασκευάστηκε εκείνη την ώρα με την πολύτιμη βοήθεια των μικρών και δραστήριων μαθητών/τριών μας! Τα παιδιά τα απόλαυσαν, το ίδιο και όσοι/ες εκπαιδευτικοί προλάβαμε!!!
Τα Δευτερακια μας,με αφορμή το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων:”Φροντίζω το περιβάλλον- Κλιματικη αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία”, “ΣΕΙΣΜΟΣ,ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ;” ασχολήθηκαν με τους σεισμούς στην Ελλάδα, τον πρόσφατο σεισμό στην Τουρκία και γενικά για τους σεισμούς σ όλον τον κόσμο.Μαθαμε ότι δεν πρέπει να τους φοβόμαστε και δεν πρέπει να παθαίνουμε πανικό. Στη συνέχεια ζωγράφισαν τον Εγκέλαδο, όπως αυτά τον φαντάζονται, διαβάσαμε τον φυλακισμένο γίγαντα, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, βρήκαμε και κάναμε κολλάζ ποιήματα και αινίγματα για τον σεισμό .Μιλήσαμε για τα πράγματα πρώτης ανάγκης που πρέπει να έχουμε σε περίπτωση σεισμού, καθώς και για τα τηλ. έκτακτης ανάγκης. Τέλος, κάναμε στην τάξη μας άσκηση σεισμού
Τα παιδιά της Α΄ τάξης του σχολείου μας, συνεχίζοντας και ολοκληρώνοντας το 1οεργαστήριο δεξιοτήτων «Ζω καλύτερα-Ευ Ζην», κατασκεύασαν διατροφικές πυραμίδες και συζήτησαν για τις κατηγορίες των τροφίμων (π.χ. γαλακτοκομικά, λαχανικά, λίπη) και τη συχνότητα με την οποία πρέπει να καταναλώνονται. Παράλληλα, φωτογραφήθηκαν με τα φρούτα που είχαν μαζί τους για κολατσιό και ζωγράφισαν το ‘πιάτο της σωστής διατροφής’, στο οποίο κυριαρχεί η σαλάτα (50% του πιάτου) και συμπληρώνεται από πρωτεΐνη (25%) και υδατάνθρακα (25%). Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος, τις δραστηριότητες των παιδιών συνόδευε μουσική υπόκρουση με θέμα την υγιεινή διατροφή (φρούτα-φρούτα: https://www.youtube.com/watch?v=GXNQqsq-l6w. Τα ναι και όχι της σωστής διατροφής: https://www.youtube.com/watch?v=9NsLE92zIqM&t=42s. Μάγειρας: https://www.youtube.com/watch?v=HcEOyDnUNWk. Ο πρίγκιπας Λεμόνης: https://www.youtube.com/watch?v=IjnHfX2O1Qk. )