Με μεγάλη μας χαρά συμμετείχαμε στη δράση “από το χθες στο σήμερα-Η αναβίωση των μνημείων της Χίου” που διοργανώθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Χίου.
Οι τάξεις Γ΄- Ε’και Στ’, επισκεφθήκαμε την παλαιοχριστιανική βασιλική του Άγιου Ισιδώρου που έχει ανακαινιστεί. Εκεί παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση για τα μνημεία της Χίου και ξεναγηθήκαμε στο χώρο του ναού. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία!
Στο αρχείο που επισυνάπτεται, μπορείτε να δείτε την:
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Διοικητική λειτουργία Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Φέτος, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας της πολυγλωσσίας, τον Σεπτέμβριο, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτήν στο μάθημα των αγγλικών με διάφορες τάξεις, μικρές και μεγάλες, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους και μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων.
Στην Α’ και Β’ τάξη, αφού πρώτα μιλήσαμε για την ύπαρξη διαφόρων γλωσσών στον κόσμο και την χρησιμότητά τους, νιώσαμε περήφανοι και περήφανες για την καταγωγή του καθενός μας, συζητήσαμε για τις χώρες καταγωγής μας και μοιραστήκαμε με τους συμμαθητές μας καθημερινές λέξεις από άλλες γλώσσες εκτός των ελληνικών.
Στην Γ’ τάξη μιλήσαμε για τα αγγλικά αλλά και την ύπαρξη άλλων γλωσσών, όπως επίσης είπαμε αλλά και γράψαμε κάποιες λέξεις από άλλες γλώσσες στον πίνακα.
Στη Δ’ τάξη ανοίξαμε τον διαδραστικό πίνακα και είδαμε τον χάρτη του κόσμου και της Ευρώπης μέσα από την εφαρμογή google maps, προσπαθώντας να καταλάβουμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε και του οποίου είμαστε μέρος. Μιλήσαμε για τις πολλές και διαφορετικές γλώσσες που υπάρχουν στον κόσμο.
Παρατηρώντας τον κόσμο μας
Στη συνέχεια με τη βοήθεια της εφαρμογής google translate σηκωνόταν ένας ένας μαθητής στον υπολογιστή και έγραφε κάποιες σύντομες, απλές φράσεις στα ελληνικά και βλέπαμε πώς μεταφράζονται σε άλλες γλώσσες. Βρήκαμε κοινές λέξεις και κοινά σημεία κάποιων γλωσσών με τη γλώσσα που μαθαίνουμε, τα αγγλικά ή την μητρική γλώσσα ορισμένων συμμαθητών μας.
Γλωσσο … εξερευνώντας στο διαδίκτυο
Στην Ε’ τάξη μας βοήθησε το βιβλίο των αγγλικών με μια πολύ ωραία δραστηριότητα στο παράρτημα. Αφού πρώτα μάθαμε τα ονόματα διαφόρων χωρών και τις εθνικότητές τους, ζωγραφίσαμε σημαίες χωρών, τις οποίες βρήκαμε στο διαδίκτυο, μετά γυρίσαμε στο πίσω μέρος του βιβλίου και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε πώς χαιρετάμε τους συμμαθητές μας το πρωί σε πολλές γλώσσες και μάλιστα άγνωστες σε μας. Παρόλα αυτά με τη βοήθεια της επαγωγικής σκέψης και της λογικής μας καταφέραμε να κάνουμε και αυτή την άσκηση με επιτυχία. Δεν παραλείψαμε να εκφράσουμε την έκπληξή μας γι’ αυτά που βρίσκαμε και την απορία μας.
Good morning in 10 different languages
Τέλος στην Στ’ τάξη, έχοντας ήδη κάνει ένα μάθημα όπου παρουσιάζονται στο βιβλίο μας μαθητές από διάφορες χώρες, συνεχίσαμε στο βιβλίο εργασιών με ασκήσεις που προωθούν την πολυγλωσσία, όπως μία άσκηση όπου μας ζητούνταν να βρούμε δύο αγγλικές λέξεις, τη λέξη “river” και τη λέξη “mountain” σε διάφορες γλώσσες. Κάναμε την άσκηση με τη βοήθεια της εφαρμογής google translate.
Την Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου, συμμετείχαμε στην απευθείας μετάδοση εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το δίκτυο children and Nature, IUCN/NatureForAll και International School Grounds. https://www.childrenandnature.org
Ήταν ένα παγκόσμιο σεμινάριο του Σάλτσμπουργκ για τον Πράσινο Σχολικό Χώρο και την Υπαίθρια Μάθηση με μια 24ωρη εκδήλωση ζωντανής μετάδοσης.
Για 24 ώρες, από όλο τον κόσμο σχολεία, συντονίστηκαν και παρουσίασαν στην αρχή κάθε ώρας το δικό τους πρόγραμμα, κάθε ώρα μπορούσαμε να δούμε και να μάθουμε περισσότερα για τη δουλειά που κάνει κάθε σχολείο σχετικά με το πράσινο στον σχολικό χώρο αλλά και της μάθησης σε εξωτερικούς χώρους.
Παρουσιάσαμε με υπερηφάνεια την δουλεία που έχει γίνει στον σχολικό μας κήπο σε live μετάδοση.
Φέτος, όπως κάθε χρόνο, τα εκτάκια μας, “υιοθετησαν” πρωτάκια για να τα προστατεύουν, να τα βοηθούν και να καθοδηγούν στην πρώτη χρονιά τους στο σχολείο
Τα μικρούλια μας, με ενθουσιασμό μπήκαν στις ασφαλείς φωλίτσες που δημιουργήθηκαν γι αυτά. Έτσι έχουμε φωλίτσες από διάφορα είδη πουλιών που διάλεξαν τα παιδιά: