Αρχείο | Οκτώβριος 2021

28η Οκτωβρίου Α’τάξη

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για την 28η Οκτωβρίου 1940, επιλέξαμε να μελετήσουμε το γνωστό έργο του Πικάσο, Γκουέρνικα.
Η Γκουέρνικα, γνωστή κωμόπολη της Ισπανίας, βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς το 1937.


Αφού παρατήρησαν τον πίνακα, τα παιδιά διατύπωσαν τις δικές τους υποθέσεις για τα πρόσωπα που απεικονίζονται και συζητήσαμε για τα δεινά του πολέμου.
Μάθαμε για τα γεγονότα στην Γκουέρνικα και καταλήξαμε στα γεγονότα της Ελλάδας, τους πρωταγωνιστές και την έναρξη του πολέμου.
Φαντάστηκαν πως θα ήταν ο πίνακας αν είχε χρώμα, και τον έβαψαν.
Φτιάξαμε το δικό μας παζλ.
Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τους πρωταγωνιστές και αναπαραστήσαμε τα πρόσωπα του πίνακα.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ

Ενδοσχολική επιμόρφωση διάρκειας 4 διδακτικών ωρών από την δασκάλα του Τμήματος Ένταξης κ. Καλλιόπη Καλαμάκη, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που πρωτοεμφανίζεται στην παιδική ή εφηβική ηλικία  και εκδηλώνεται με υπερδραστηριότητα ή υπερκινητικότητα, παρορμητικότητα και δυσκολία στη συγκέντρωση της προσοχής.

Ο χαρακτηρισμός της ΔΕΠΥ ως «ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης» αποτέλεσε γεγονός καθοριστικής σημασίας για την αναγνώρισή της ως διαταραχής που χρήζει ειδικής αντιμετώπισης  στο σχολικό περιβάλλον και για την αναγνώριση των επιπτώσεων που έχει στη σχολική προσαρμογή των παιδιών.

Η ενδοσχολική επιμόρφωση , είχε ως στόχο τη διάχυση της γνώσης αναφορικά με τη ΔΕΠΥ. Έμφαση δόθηκε στην ανάγκη κατάρτισης παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση της στη σχολική τάξη, στη συνειδητοποίηση της ανάγκης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε μεθόδους διδασκαλίας, αλλά και διαχείρισης της συμπεριφοράς των μαθητών με συμπτώματα ΔΕΠΥ και στην προώθηση της ιδέας της «διαφοροποιημένης διδασκαλίας», δηλαδή της εξατομικευμένης διδακτικής προσέγγισης των μαθητών αυτών.

Ολοκληρώνοντας την επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν ότι η ΔΕΠΥ είναι μια διαταραχή που χρειάζεται πολύπλευρη αντιμετώπιση και συνεργασία όλων των πλαισίων στο οποίο ζει και λειτουργεί το παιδί, προκειμένου να ελεγχθούν αποτελεσματικά τα συμπτώματα και να αντιμετωπιστούν οι δυσλειτουργίες που προκύπτουν καθημερινά, είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι. Και κατέληξαν ότι είναι σημαντικό το σχολικό περιβάλλον να τροποποιηθεί με τέτοιο τρόπο που να δίνει ευκαιρίες στους μαθητές να αναπτύξουν τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους.

Η κ. Καλλιόπη Καλαμάκη

Η ζωή του βασιλιά Σαούλ πριν και μετά τον Δαβίδ

Μπορεί η μουσική να αλλάξει τη ζωή μας; Στο βιβλίο αυτό τα παιδιά της Γ τάξης του 4ου Δ.Σ.ΧΙΟΥ απαντούν με τέχνη, σχολιάζοντας ζωγραφικά και στιχουργικά τη ζωή στο παλάτι του Σαούλ πριν και μετά τον Δαβίδ. Συγχρόνως, παίρνουν πληροφορίες για την ιστορία και την γεωγραφία της περιοχής.

https://read.bookcreator.com/nrJrClD205ckVSl1g82NTaVxlM83/ZooGcoPQSWujGtUJWlINBA

Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής

Την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου τα παιδιά της Δ τάξης στα πλαίσια των εργαστηρίων με θέμα την οδική ασφάλεια επισκέφτηκαν το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στον δημοτικό κήπο της Χίου.

Μελέτησαν και από κοντά τα σήματα-πινακίδες, δραματοποίησαν διαδρομές ως πεζοί και ποδηλάτες, ζωγράφισαν τα δικά τους σήματα, έβγαλαν φωτογραφίες και πέρασαν υπέροχα!!!

Ε τάξη ,Δημοτικός Κήπος

Απλόχερα ο Δημοτικός Κήπος της πόλης μας έδειξε κομμάτια της πολιτιστικής, κοινωνικής και θρησκευτικής ζωής του νησιού μας. Μνημεία ιστορικά, αγάλματα, εκκλησία, μνήμη σεισμού, καταφύγιο, βοτσαλωτό αλλά και όμορφα φυτά καθώς και τα παγόνια που κλέβουν την παράσταση μας τράβηξαν το ενδιαφέρον.

Δεν παραλείψαμε τα κτίρια γύρω του: Δημαρχείο, Ομήρειο, ΚΤΕΛ, καθολική εκκλησία Αγ. Νικολάου, τον Αγ. Ιάκωβο και το νέο σιντριβάνι της πλατείας μας.

Περάσαμε καταπληκτικά!

Διατροφή Α’ τάξη

Μαθαίνω για τις ομάδες τροφίμων

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, με θέμα την υγιεινή διατροφή, οι μαθητές της Α’ τάξης έμαθαν ότι οι τροφές που  καταναλωνουμε χωρίζονται σε πέντε ομάδες. Έτσι λοιπόν, ζωγράφισαν τρόφιμα και τα τοποθέτησαν στην σωστή ομάδα. 

Η πρώτη ομάδα είναι τα Δημητριακά, όπως το ρύζι, οι πατάτες, το ψωμί και τα ζυμαρικά. Τα καταναλώνουμε καθημερινά, γιατί μας προσφέρουν ενέργεια. 

Η δεύτερη ομάδα είναι τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας γιατί μας δίνουν βιταμίνες.

Στην τρίτη ομάδα κατατάσσονται τα κρεατικά , τα ψάρια , τα θαλασσινά , τα όσπρια , οι ξηροί καρποί και τα αυγά  , τροφές πλούσιες σε βιταμίνες , σίδηρο και μέταλλα. 

Στην τέταρτη ομάδα συναντάμε τα γαλακτοκομικά προϊόντα : το γάλα , το γιαούρτι και τα τυροκομικά .Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο και βιταμίνη Α.

Στην 5η ομάδα ανήκουν τα γλυκά , η ζάχαρη , τα λίπη και τα έλαια . Βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας . Είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό , αλλά σε μικρότερες ποσότητες.

Διατροφή Α’ τάξη

Σήμερα, 12 Οκτωβρίου, είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε στην Α’ τάξη την διαιτολόγο-διατροφολόγο κα. Melitzani Kelly στα πλαίσια των εργαστηρίων μας με θέμα την Διατροφή. 

Με έναν υπέροχο τρόπο, μας ταξίδεψε στο Διατροφονήσι και μας μίλησε για την αξία της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής για να έχουμε ενέργεια και δύναμη στην καθημερινότητά μας. Μας επεσήμανε επίσης, πόσο σημαντικό είναι να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά για να είμαστε υγιής. 

Τέλος, τα παιδιά την αποχαιρέτησαν με ένα σύνθημα για την διατροφή και υποσχέθηκαν να εντάξουν στην καθημερινότητά τους όλα όσα  έμαθαν! 

κα. Κέλλυ, σας ευχαριστούμε πολύ!

Οδική κυκλοφορία Δ’ τάξη

Στα πλαίσια της πρώτης ενότητας των εργαστηρίων δεξιοτήτων  με θέμα την οδική κυκλοφορία τα παιδιά της Δ τάξης ζωγράφισαν τα σήματα και τις διαβάσεις. Έγραψαν επίσης ποιήματα, έλυσαν κρυπτόλεξο και ακροστιχίδα για την οδική κυκλοφορία και ασφάλεια στους δρόμους ως πεζοί, ποδηλάτες και μελλοντικοί οδηγοί!!!