ΕΓΓΡΑΦΗ στην Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 2026-2027 από 2 έως 23 Μαρτίου

Στην Α΄ τάξη του σχολικού έτους 2026-2027 εγγράφονται μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2020 έως και 31-12-2020. Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους γονείς αλλά θα χρειαστεί να περάσετε από το σχολείο (από 2-3-2026 έως και 23-3-2026 ώρες 8:30 -9:00 κάθε  πρωί) ώστε να συμπληρώσετε το εξής έγγραφο ή για τυχόν διευκρινίσεις :

Οι εγγραφές στην Α Δημοτικού γίνονται ηλεκτρονικά από τους γονείς. Θα πρέπει να μεταβείτε στην παρακάτω σελίδα για να συνδεθείτε με τους κωδικούς ΤΑΧΙS https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr/home

Πριν ξεκινήσετε, ελέγξτε αν η διεύθυνση κατοικίας σας ανήκει στην Περιφέρεια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Χίου. Δείτε εδώ την Περιφέρεια 4ου Δημοτικού Σχολείου Χίου

Πριν συνδεθείτε, θα πρέπει να έχετε σκαννάρει και αποθηκεύσει στον υπολογιστή σας τα παρακάτω δικαιολογητικά για να τα ανεβάσετε εκεί που θα ζητηθούν:

1)Βεβαίωση φοίτησης τρέχοντος σχολικού έτους από το Νηπιαγωγείο(μπορεί να βρίσκεται ήδη στο σύστημα και να προβληθεί )

2)Τις σελίδες του βιβλιαρίου υγείας όπου φαίνεται ότι το παιδί έχει κάνει όλα τα εμβόλια που προβλέπονται για την ηλικία του

3)Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ) υπογεγραμμένο από τον γιατρό του παιδιού. Μπορείτε να το εκτυπώσετε :

4) Γνωμάτευση ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ αν υπάρχει.

Σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης να προσκομιστεί δικαστική απόφαση ή ιδιωτικό συμφωνητικό επιμέλειας που ορίζει ποιος γονέας έχει την επιμέλεια του παιδιού.

ΑΙΤΗΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ-Πρόωρης Υποδοχής(πρωινή ζώνη)

Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης, μπορούν να εγγράφονται στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους συμπληρώνοντας το έντυπο:

  Το συμπληρώνετε στο σχολείο με έντυπο που θα σας δώσει η διευθύντρια.

Η Πρόωρη Υποδοχή(πρωινή ζώνη) λειτουργεί 7-8 το πρωί αλλά προϋπόθεση για να την παρακολουθήσει ο μαθητής είναι να εγγραφεί και στο Ολοήμερο Τμήμα.

Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα μπορούν να εγγραφούν όλοι οι μαθητές-τριες χωρίς προϋποθέσεις.

Παρακάτω υπάρχουν όλες οι οδηγίες:

“Γυναίκες της Επιστήμης που συνέβαλαν στην Ανάπτυξη της Αστρονομίας”

Την Τετάρτη 11-2-2026 η Στ Τάξη είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει και να συμμετάσχει με ερωτήσεις στην πολύ ενδιαφέρουσα διαδικτυακή ομιλία με θέμα “Γυναίκες της Επιστήμης που συνέβαλαν στην Ανάπτυξη της Αστρονομίας”με ομιλήτρια την αγαπητή Δρ. Φιόρη-Αναστασία Μεταλληνού Fiori-Anastasia Metallinou, Αστροφυσικό του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Εθνική Συντονίστρια Διάχυσης Αστρονομίας της IAU National Outreach Coordinators – Greece, η οποία τον Δεκέμβριο μας τίμησε με την ζωντανή παρουσία της στο σχολείο μας παρουσιάζοντας “Το άστρο των Χριστουγέννων” με επιστημονικά δεδομένα.

Η συμμετοχή της Στ του σχολείου μας στην πρόσφατη ομιλία έρχεται να συνδράμει τις Δράσεις Ενεργού Πολίτη για την κατάρριψη των σεξιστικών στερεοτύπων,το πρόγραμμα MYTH2SPACE αλλά και την εξωστρέφεια του σχολείου μέσω της σύνδεσής του με διεθνείς και εθνικούς οργανισμούς, Η ομιλια πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του @ESERO Greece και του Γραφείο Διάχυσης της Αστρονομίας στην Ελλάδα της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU), σε συνεργασία με την Επιτροπή Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης των Διακρίσεων (ΕΙΦΚΔ) του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και το πρόγραμμα PICO-Φυσική για όλους.

Το σώμα μου ο θησαυρός μου

Ευχαριστούμε πολύ για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση που αφορά θέματα για την υγεία, την εφηβεία αλλά και την υγιεινή στην αναπαραγωγική ηλικία που έγινε για την Στ’ τάξη, από την κα Φιλία Γιαννούλη, μαία του Κ.Υ. Χίου, και την κα Μαρκέλλα Κατσάμπα-Σαμολαδά, επισκέπτρια υγείας της 1ης ΤοΜΥ Χίου.

Μετά την παρουσίαση απάντησαν στις απορίες των παιδιών που σίγουρα έμαθαν πολλά!!










Μυθολογία και διάστημα

Η Στ’τάξη συμμετέχει και φέτος στο πρόγραμμα «Από τη Μυθολογία στο Διάστημα – Myth2space» που είναι ένα καινοτόμο διεθνές εκπαιδευτικό δίκτυο, συνδέει τους αρχαίους μύθους με τη σύγχρονη διαστημική τεχνολογία και την αειφορία. Συνεργαζόμαστε λοιπόν με το 8ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς. Στα πλαίσια έρευνας μας για τα ιστορικά αξιοθέατα για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τον ενεργό πολίτη,τα παιδιά του 8ου μας παρουσίασαν ψηφιακά, ιστορικά αξιοθέατα των Αθηνών και ετοίμασαν παρουσίαση για το αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών με εντυπωσιακά εκθέματα. Εμείς φυσικά τους ξεναγήσαμε στον τόπο μας που τους άρεσε πολύ!!

Υλοποίηση δράσης ΔΙΩΝΗ από επαγγελματίες υγείας στο σχολείο μας

Ο κ. Συράκης Γιώργος-παιδίατρος, ο κ. Βλυσίδης Νικόλαος-οδοντίατρος και η κ. Ωραιάνθη Παππά, επισκέπτρια υγείας υλοποίησαν στο σχολείο μας το “Πρόγραμμα Πρόληψης και Προαγωγής υγείας παιδιών και εφήβων ΔΙΩΝΗ για το 2025-2026” στις 2 και 3 Φεβρουαρίου, για τα παιδιά των Γ και Στ τάξεων, χορηγώντας μάλιστα ΑΔΥΜ.

Θα πρέπει να σημειώσουμε τα ενθουσιώδη σχόλια γονέων μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών για την λεπτομερή εξέταση, την εξαιρετική συμπεριφορά και την άρτια κατάρτιση των παραπάνω επαγγελματιών υγείας, τους οποίους ευχαριστούμε πολύ!

1η διαδικτυακή συνάντηση με το πρόγραμμα “Οδυσσέας” – Στ’ τάξη

Συνεχίζοντας και την φετινή χρονιά το πρόγραμμα: “Οδυσσέας, ασφάλεια και δημιουργικότητα στο διαδίκτυο”, πραγματοποίησαμε την πρώτη διαδικτυακή μας συνάντηση με σκοπό την γνωριμία των παιδιών, την ανταλλαγή πληροφοριών για τον τόπο μας και το σχολείο μας. Έτσι μιλήσαμε με τους μαθητές του δημοτικού σχολείου Προφήτη Ηλία στο Ηράκλειο Κρήτης και “ξεναγηθήκαμε” στην περιοχή τους και το σχολείο τους, γνωριστήκαμε και στη συνέχεια τους παρουσιάσαμε και εμείς αξιοθέατα της Χίου, μιλήσαμε για τον εαυτό μας και το σχολείο μας, συζητήσαμε για τις συνήθειες μας και τα χόμπι μας, όπου ανακαλύψαμε ότι όσο μακριά και να είμαστε, μας ενώνουν πολλά κοινά!!

Επίσκεψη παιδιάτρου και νοσηλεύτριας στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων και του Ενεργού Πολίτη – Ε’ τάξη

28-1-2026

Με αφορμή το Εργαστήριο δεξιοτήτων “Φροντίζω το περιβάλλον – Κλιματική αλλαγή -φυσικες καταστροφές, πολιτική προστασία” αλλά και τον Ενεργό πολίτη με θέμα “Εργαλειοθήκη σε περίπτωση ανάγκης”, στην Ε’ τάξη πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση “Πρώτες βοήθειες για παιδιά”. Ο παιδίατρος κ. Συράκης και η νοσηλεύτρια κα Δαμαλά, στο πλαίσιο δράσεων Αγωγής υγείας που υλοποιούνται από το Κέντρο Υγείας Χίου, μας παρουσίασαν βασικούς τρόπους παροχής πρώτων βοηθειών σε διαφορετικές περιστάσεις. Τα παιδιά μοιράστηκαν δικές τους εμπειρίες και έλυσαν πολλές απορίες.

Διώρυγες και ισθμοί Στ΄τάξη

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων , γνωριμία με τα επαγγέλματα, συζητώντας για την ελληνική ναυτιλία και πόσο μακριά μπορούν να βρεθούν οι ναυτικοί μας, ερευνήσαμε την χρησιμότητα των Διώρυγων , βρήκαμε πόσες υπάρχουν και τις παρουσιάσαμε . Μάθαμε πού βρίσκονται , πώς λειτουργούν και τι προσφέρουν.

21 Ιανουαρίου – Παγκόσμια μέρα Αγκαλιάς – Α’ τάξη

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Ανθρώπινα Δικαιώματα – Σεβασμός, αποδοχή και συναισθηματική ασφάλεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Δημοτικού συμμετείχαν σε βιωματική δράση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς.

Η δράση ξεκίνησε με την ανάγνωση του λογοτεχνικού παραμυθιού «Ο Μυτόγκας», το οποίο αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση γύρω από τα συναισθήματα, τις δυσκολίες και όσα μπορεί να πληγώνουν ένα παιδί.

Στη συνέχεια, τα δημιουργικά μας πρωτάκια εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα, μίλησαν για όσα τα στενοχωρούν και συζητήσαμε για τη σημασία της αγκαλιάς ως πράξη αγάπης, κατανόησης, ασφάλειας και αποδοχής.

Ακολούθησε δημιουργική κατασκευή, μέσα από την οποία τα παιδιά αποτύπωσαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο τα συναισθήματά τους, ενισχύοντας τη συνεργασία και τη συναισθηματική έκφραση.

Η δράση ολοκληρώθηκε με μια μεγάλη, συμβολική αγκαλιά, γεμάτη ζεστασιά και χαμόγελα, στέλνοντας το μήνυμα ότι η αγάπη, ο σεβασμός και η αποδοχή είναι δικαίωμα όλων.

2ο Μαθητικό Συνέδριο “Από τη μυθολογία στο διάστημα – Στ’ τάξη

Στο 2ο μαθητικό συνέδριο του δικτύου «από τη μυθολογία στο διάστημα», σε μια πραγματική γιορτή δημιουργικότητας, φαντασίας και επιστημονικών παρουσιάσεων, συμμετείχαμε και εμείς και παρουσιάσαμε τις εντυπώσεις και τις εργασίες μας που δημιουργήσαμε στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το Β’ Αρσάκειο Ψυχικού. Το συνέδριο διοργανώθηκε στο Μέγαρο μουσικής Αθηνών. Σχολεία, επιστήμονες και εκπαιδευτικοί γέμισαν το Μέγαρο για δύο ημέρες και αντάλλαξαν απόψεις, ιδέες και εργασίες. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία! Συγχαρητήρια στα παιδιά γιατί εντυπωσίασαν με τις δημιουργίες τους και την παρουσία τους έστω και διαδικτυακά!