τα κάλαντα του Λαζάρου

Και να που σήμερα βγήκε όλο το σχολείο μας και είπε στη γειτονιά τα κάλαντα του Λαζάρου!, Μπράβο στα παιδιά μας τα θεογλυκα, στις συναδελφισσες που συνόδευσαν και μεγάλο μπράβο στον μουσικό μας τον κ.Νικο Μαχαιρά που διηύθυνε..την παιδική ορχήστρα μας.Στα χέρια κρατούσαν τα χειροποίητα λαζαρακια τους! Και του χρόνου!

Έφηβοι Ερευνητές Στ’ τάξη

Σήμερα η Στ’ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε την Βιβλιοθήκη Κοραή για να υλοποιήσει το πρόγραμμα “Έφηβοι Ερευνητές”, το οποίο συνδέεται και με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, όπου τα παιδιά γίνονται δημοσιογράφοι, αλλά και με την Ιστορία της Στ’ Δημοτικού, καθώς το πρόγραμμα αφορά τις Σφαγές της Χίου. Στην βιβλιοθήκη μάς υποδέχθηκε η κα. Στέβη, ενώ η κα. Αθηνά Ζαχαρού – Λουτράρη μας εξήγησε τι πρόκειται να δούμε και να ερευνήσουμε! Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες με διαφορετικό φύλλο εργασίας και αντικείμενο έρευνας. Αφού ολοκλήρωσαν την έρευνά τους, παρουσίασαν τα ευρήματα στους/τις συμμαθητές/τριες τους! Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με πρωτογενείς πηγές, να μπουν στο ρόλο του ερευνητή, να αναγνωρίσουν τη συμβολή του νησιού μας στον Αγώνα για Απελευθέρωση και να αντιληφθούν το μέγεθος της καταστροφής της Χίου μας

Οργανούληδες Δ’ τάξη

Σήμερα η Δ’ τάξη ,στα πλαίσια των δράσεων του Ενεργού πολίτη και των εργαστηρίων δεξιοτήτων, συμμετείχε στη διαδικτυακή συνάντηση με θέμα οι “Οργανούληδες”. Τα παιδιά μέσα από ένα ευχάριστο τρόπο γνώρισαν τη λειτουργία των οργάνων του σώματός μας και πώς τα διατηρούμε υγιή, διατύπωσαν ερωτήσεις και απορίες. Γιατί όπως λένε κι οι Οργανούληδες: “Το μέσα μας είναι που μετράει”

Φροντίζω το περιβάλλον – Γνωρίζω και σέβομαι τα ζώα – Α’ τάξη

Η Ά τάξη του σχολείου μας, στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Φροντίζω το περιβάλλον-Γνωρίζω και σέβομαι τα ζώα”, αλλά και του προγράμματος “Δράσεις ενεργού πολίτη”, κάλεσε σήμερα τον κτηνίατρο κ.Γιάννη Αμέντα προκειμένου να μιλήσει σε όλα τα παιδιά του σχολείου για το φαινόμενο των αδέσποτων ζώων. Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τις αιτίες που το προκαλούν, καθώς και για τους τρόπους αντιμετώπισής του, ενώ η τάξη μας έφτιαξε και ένα σχετικό κολλάζ.

Η Ά τάξη είχε ήδη ασχοληθεί το προηγούμενο διάστημα με τα ζώα και τις ανάγκες τους, τα είδη υπό εξαφάνιση και τέλος με τα αδέσποτα. Παρακάτω, υπάρχει η δουλειά τους!🤩

Ο λαγός του Πάσχα Β’ τάξης

Σήμερα τα παιδιά της Β’ τάξης κατασκεύασαν με γλωσσοπίεστρα τον καθιερωμένο λαγό του Πάσχα , έμαθαν ότι ο λαγός κυριαρχεί στην πασχαλινή διακόσμηση και έχει τις ρίζες του στην προχριστιανική Γερμανία, όπου σύμφωνα με το έθιμο είχε τον ρόλο του δικαστή και αξιολογούσε τη συμπεριφορά των μικρών παιδιών κατά την αρχή της γιορτής του Πάσχα. Κρατούσε καραμέλες 🍬🍬κ έφερνε παιχνίδια 🚜🚲🏀στα σπίτια των παιδιών, έθιμο παρόμοιο με τον Αι Βασίλη την Πρωτοχρονιά. Επίσης ο λαγός 🐇θεωρείται σύμβολο γονιμότητας κ αναγέννησης, σύμβολο της άνοιξης🌺💮🌸(Eostra-θεα της άνοιξης κ της γονιμότητας στη Γερμανία του 13ου αιώνα).🐇🐰🐇🐰

Το Βίντεο της κατασκευής μας:

Ανακύκλωση -πασχαλινή κατασκευή

Τα παιδιά της Β’ τάξης, μέσα απ’ τη σημερινή μας πασχαλινή κατασκευή, έμαθαν πολλά για την ανακύκλωση και τη βιωσιμότητα. Κατάλαβαν ότι μπορούν με την επαναχρησιμοποίηση υλικών, δηλ. από ένα γυάλινο βαζάκι(φαινομενικά άχρηστο) και με λίγη φαντασία κ απλά υλικά, μπορούμε να φτιάξουμε κάτι νέο κ χρήσιμο(ένα διακοσμητικό).Συνειδητοποίησαν τη σημασία του να μειώνουμε τα απορρίμματα και να φροντίζουμε τον πλανήτη μας μέσα, από απλές καθημερινές πράξεις. Κατάλαβαν επίσης πως οι παραδόσεις και οι γιορτές (Πάσχα) 🌺🌸🌼🥀,μπορούν να συνδεθούν και με οικολογικά μηνύματα και να γίνουν πιο ουσιαστικές.

Δείτε το βίντεο μας εδώ:

“Σε πέλαγα και ακρογιαλιά με καράβια χιώτικα” Στ’ τάξη

Σήμερα η Στ’ τάξη ολοκλήρωσε το β’ μέρος του προγράμματος “Σε πέλαγα και ακρογιαλιά με καράβια χιώτικα” σε συνεργασία με το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Ομηρούπολης Χίου που υλοποίησε στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Αρχικά, περπατήσαμε στο λιμανάκι της Ιχθυόσκαλας, μετρήσαμε τη θερμοκρασία και την καθαρότητα του νερού. Στη συνέχεια ο κ.Ρουσσος μας ξενάγησε στο κτίριο της Ιχθυόσκαλας εξηγώντας μας τον τρόπο λειτουργίας της. Σειρά είχε η Σχολή Μηχανικών, όπου στην αρχή μας μίλησε ο πλωτάρχης κ. Ντάτης και ακολούθως ο καθηγητής κ. Φραγκάκης, που μας παρουσίασε πώς λειτουργεί ο προσομοιωτής μηχανής. Τέλος, πριν φύγουμε είδαμε πώς είναι ένα πραγματικό συνεργείο πλοίου!

Περάσαμε πολύ όμορφα, μάθαμε νέα πράγματα και σίγουρα ενθουσιαστήκαμε με τα καρχαριάκια στην Ιχθυόσκαλα, αλλά και με τον προσομοιωτή της μηχανής ενός πλοίου!!

Μεταξοσκώληκες

(7-4-2025) στην τάξη μας, τα Δευτεράκια ,γνώρισαν τους μεταξοσκώληκες!🐛Τα παιδιά είδαν από κοντά τις κάμπιες, τις αγγίξαν με προσοχή, τις έβαλαν στην παλάμη τους και έμαθαν πως μεγαλώνουν και γίνονται πεταλούδες! 🦋🦋Ήταν πολύ χαρούμενα που πήραν λίγες κάμπιες και φύλλα μουριάς στο σπίτι για να τα φροντίσουν μόνα τους. Μέσα απ’ αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά έμαθαν ότι η αλλαγή είναι κάτι όμορφο και φυσικό. Ήταν μια μέρα γεμάτη ενθουσιασμό, γνώση και μαγεία απ’ τη φύση

« Κάνε το όπως ο Έλμερ» Γ’ τάξη

«Κάν´ το όπως ο Έλμερ»

Τα Τριτάκια μας επισκέφτηκαν τη Βιβλιοθήκη Κοραή και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Κάνε το όπως ο Έλμερ». Αρχικά τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και διάβασαν το βιβλίο. Απάντησαν σε ερωτήσεις κατανοώντας ότι κάθε πλάσμα είναι διαφορετικό και μοναδικό. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες, συνεργάστηκαν σε διαφορετικές δραστηριότητες και στο τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε την εργασία της. Μέσω του προγράμματος καλλιεργήθηκαν οι έννοιες της διαφορετικότητας, της συμπερίληψης και η αξία της φιλίας!

Στην διαδρομή για την Βιβλιοθήκη Κοραή, οι μαθητές παρατηρούσαν και κατέγραφαν αν είναι εύκολη η προσβασιμότητα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες στους δημόσιους χώρους και τι θα μπορούσε να αλλάξει στα σημεία όπου υπάρχουν δυσκολίες.

Παγκόσμια ημέρα φιλοζωίας κ αδέσποτων ζώων

4 Απριλίου- παγκόσμια ημέρα φιλοζωίας κ αδέσποτων ζώων.🐈🐈‍⬛🐕🐕‍🦺Η μέρα αυτή καθιερώθηκε με στόχο να μας ευαισθητοποιήσει όλους σχετικά με τα δικαιώματα κ την προστασία των αδέσποτων ζώων και φυσικά με στόχο να μην χρειάζεται στο μέλλον να υπάρχει αυτή η μέρα!!!!

Με τα παιδάκια της Β τάξης μιλήσαμε για τη σημασία της φροντίδας των αδέσποτων ( ότι χρειάζονται φροντίδα, τροφή, αγάπη).Ότι πρέπει να σεβόμαστε τα ζώα, γιατί έχουν κι αυτά συναισθήματα κ δικαιώματα και ότι μπορούμε αντί ν αγοράσουμε, να υιοθετήσουμε ένα ζωάκι. Η υιοθεσία είναι μια πράξη αγάπης. Στη συνέχεια έγραψαν συνθήματα κ φτιάξαμε μια αφίσα!!!♥️♥️♥️

Δείτε το βιντεάκι μας εδώ