Αρχείο | Σεπτέμβριος 2022

Ημέρα πολιτιστικής κληρονομιάς

Με μεγάλη μας χαρά συμμετείχαμε στη δράση “από το χθες στο σήμερα-Η αναβίωση των μνημείων της Χίου” που διοργανώθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Χίου.

Οι τάξεις Γ΄- Ε’και Στ’, επισκεφθήκαμε την παλαιοχριστιανική βασιλική του Άγιου Ισιδώρου που έχει ανακαινιστεί. Εκεί παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση για τα μνημεία της Χίου και ξεναγηθήκαμε στο χώρο του ναού. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία!

Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας

Στο αρχείο που επισυνάπτεται, μπορείτε να δείτε την:

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής
Μονάδας
Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Πολυγλωσσία

Η πολυγλωσσία στο μάθημα των αγγλικών

Φέτος, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας της πολυγλωσσίας, τον Σεπτέμβριο, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτήν στο μάθημα των αγγλικών με διάφορες τάξεις, μικρές και μεγάλες, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους και μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων.

Στην Α’ και Β’ τάξη, αφού πρώτα μιλήσαμε για την ύπαρξη διαφόρων γλωσσών στον κόσμο και την χρησιμότητά τους, νιώσαμε περήφανοι και περήφανες για την καταγωγή του καθενός μας, συζητήσαμε για τις χώρες καταγωγής μας και μοιραστήκαμε με τους συμμαθητές μας καθημερινές λέξεις από άλλες γλώσσες εκτός των ελληνικών.

Στην Γ’ τάξη μιλήσαμε για τα αγγλικά αλλά και την ύπαρξη άλλων γλωσσών, όπως επίσης είπαμε αλλά και γράψαμε κάποιες λέξεις από άλλες γλώσσες στον πίνακα.

Στη Δ’ τάξη ανοίξαμε τον διαδραστικό πίνακα και είδαμε τον χάρτη του κόσμου και της Ευρώπης μέσα από την εφαρμογή google maps, προσπαθώντας να καταλάβουμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε και του οποίου είμαστε μέρος. Μιλήσαμε για τις πολλές και διαφορετικές γλώσσες που υπάρχουν στον κόσμο.

Στη συνέχεια με τη βοήθεια της εφαρμογής google translate σηκωνόταν ένας ένας μαθητής στον υπολογιστή και έγραφε κάποιες σύντομες, απλές φράσεις στα ελληνικά και βλέπαμε πώς μεταφράζονται σε άλλες γλώσσες. Βρήκαμε κοινές λέξεις και κοινά σημεία κάποιων γλωσσών με τη γλώσσα που μαθαίνουμε, τα αγγλικά ή την μητρική γλώσσα ορισμένων συμμαθητών μας.

Στην Ε’ τάξη μας βοήθησε το βιβλίο των αγγλικών με μια πολύ ωραία δραστηριότητα στο παράρτημα. Αφού πρώτα μάθαμε τα ονόματα διαφόρων χωρών και τις εθνικότητές τους, ζωγραφίσαμε σημαίες χωρών, τις οποίες βρήκαμε στο διαδίκτυο, μετά γυρίσαμε στο πίσω μέρος του βιβλίου και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε πώς χαιρετάμε τους συμμαθητές μας το πρωί σε πολλές γλώσσες και μάλιστα άγνωστες σε μας. Παρόλα αυτά με τη βοήθεια της επαγωγικής σκέψης και της λογικής μας καταφέραμε να κάνουμε και αυτή την άσκηση με επιτυχία. Δεν παραλείψαμε να εκφράσουμε την έκπληξή μας γι’ αυτά που βρίσκαμε και την απορία μας.

Good morning in 10 different languages

Τέλος στην Στ’ τάξη, έχοντας ήδη κάνει ένα μάθημα όπου παρουσιάζονται στο βιβλίο μας μαθητές από διάφορες χώρες, συνεχίσαμε στο βιβλίο εργασιών με ασκήσεις που προωθούν την πολυγλωσσία, όπως μία άσκηση όπου μας ζητούνταν να βρούμε δύο αγγλικές λέξεις, τη λέξη “river” και τη λέξη “mountain” σε διάφορες γλώσσες. Κάναμε την άσκηση με τη βοήθεια της εφαρμογής google translate.

Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών και Γονέων 2022-23: “Εσωτερικός κανονισμός σχολικής μονάδας, εκπαιδευτική νομοθεσία και ενημέρωση για το Μνημόνιο Ενεργειών ΧΒΡΠ και σεισμικού κινδύνου”2δ.ω.: Αντωνίου Αγγελική, Κέρογλου Μαρία

Στις 21 και 22-9-2022 υλοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση διάρκειας 2 διδακτικών ωρών από τις Αντωνίου Αγγελική και Κέρογλου Μαρία με θέμα: “Εσωτερικός κανονισμός σχολικής μονάδας, εκπαιδευτική νομοθεσία και ενημέρωση για το Μνημόνιο Ενεργειών ΧΒΡΠ και σεισμικού κινδύνου”. Την επιμόρφωση -ενημέρωση παρακολούθησε και ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης “Γονείς και εκπαιδευτικοί μαζί στα θρανία και στη Δράση”.

Το σχολείο μας σε live μετάδοση – Ο σχολικός μας κήπος.

Την Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου, συμμετείχαμε στην απευθείας μετάδοση εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το δίκτυο children and Nature, IUCN/NatureForAll και International School Grounds. https://www.childrenandnature.org

Ήταν ένα παγκόσμιο σεμινάριο του Σάλτσμπουργκ για τον Πράσινο Σχολικό Χώρο και την Υπαίθρια Μάθηση με μια 24ωρη εκδήλωση ζωντανής μετάδοσης.

Για 24 ώρες, από όλο τον κόσμο σχολεία, συντονίστηκαν και παρουσίασαν στην αρχή κάθε ώρας το δικό τους πρόγραμμα, κάθε ώρα μπορούσαμε να δούμε και να μάθουμε περισσότερα για τη δουλειά που κάνει κάθε σχολείο σχετικά με το πράσινο στον σχολικό χώρο αλλά και της μάθησης σε εξωτερικούς χώρους.

Παρουσιάσαμε με υπερηφάνεια την δουλεία που έχει γίνει στον σχολικό μας κήπο σε live μετάδοση.

“Φωλίτσες”

Φέτος, όπως κάθε χρόνο, τα εκτάκια μας, “υιοθετησαν” πρωτάκια για να τα προστατεύουν, να τα βοηθούν και να καθοδηγούν στην πρώτη χρονιά τους στο σχολείο

Τα μικρούλια μας, με ενθουσιασμό μπήκαν στις ασφαλείς φωλίτσες που δημιουργήθηκαν γι αυτά. Έτσι έχουμε φωλίτσες από διάφορα είδη πουλιών που διάλεξαν τα παιδιά:

Αετόπουλα, χελιδόνια, καναρίνια, γεράκια κ.α…

Αγιασμός, καλή χρονιά!!

Την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου , πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας Σχολικής χρονιάς.

Ευχόμαστε σε όλους καλή και δημιουργική χρονιά!

Αυτή η καταχώρηση δημοσιεύτηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2022, σε Το σχολείο μας.

Ενδοσχολική Επιμόρφωση 2022-23:”Εκπαίδευση στη δημιουργία google form” 2δ.ω.: Αμέντα Μαρίκα

Πραγματοποιήθηκε σήμερα ενδοσχολική επιμόρφωση για τη λειτουργία της google form απολύτως απαραίτητη για τη διεξαγωγή ερωτηματολογίων έρευνας ή εξέτασης. Η επιμόρφωση διήρκησε 2 δ.ω. και την υλοποίησε η κ. Αμέντα

Ενδοσχολική Επιμόρφωση 2022-23:”Χρήση και εφαρμογές του Google Drive”, 2 δ.ω., υλοποίηση : Αμέντα Μαρίκα

Σήμερα πραγματοποιήθηκε 2ωρη ενδοσχολική επιμόρφωση από την κ. Αμέντα με θέμα τις εφαρμογές του Google Drive, εργαλείου πολύ χρήσιμου για κοινή διαχείριση και διαμοιρασμό αρχείων.

Ενδοσχολική Επιμόρφωση 2022-23:Πώς επιλέξαμε τα θέματα της ενδοσχολικής μας επιμόρφωσης;

Για την φετινή χρονιά επιλέξαμε τα θέματα της ενδοσχολικής μας επιμόρφωσης:

  1. με βάση τα σχέδια δράσης τα οποία στηρίζονται στην αποτίμηση του προηγούμενου σχολικού έτους και τον προγραμματισμό του φετινού. Έτσι, προγραμματίσαμε να επιμορφωθούμε α) στην Σχολική Διαμεσολάβηση και πάλι, διότι έχουμε νέες συναδέλφους και για να επαναπροσδιορίσουμε τις τακτικές μας β)την συμπερίληψη στη γενική τάξη μαθητή με ειδικές ανάγκες-τρόποι ένταξης-πρακτικές συνεκπαίδευσης, διότι εντάσσεται στην αποδοχή της διαφορετικότητας, της αλληλεγγύης, της διαπαιδαγώγησης του Υπεύθυνου και Ενεργού Πολίτη σε μια κοινωνία συμπερίληψης και υπάγεται στους άξονες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της Θεματολογίας του δικτύου σχολείων ASPnet UNESCO όπου είμαστε μέλη
  2. με βάση τις ανάγκες μας σε ψηφιακή επιμόρφωση για την εξυπηρέτηση της δημιουργία των project μας αλλά και της επικοινωνίας μεταξύ μας και με τα μέλη της σχολικής κοινότητας με το λιγότερο βλαβερό οικολογικό αποτύπωμα: μείωση χρήσης χαρτιού. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήσαμε μια google form διερεύνησης ψηφιακών αναγκών και κινηθήκαμε πάνω σ αυτό https://forms.gle/YHHUqB7HaDN32oot
    • Παρακάτω βλέπουμε το ερωτηματολόγιο και τα αποτελέσματα.